Pealinn Taiohae kõrvalt nõlvalt on võrratu vaade lahele ning asulale (Hilja mast paremalt esimene)
Teisipäev, 18.veebruar 2025, kell Markiisaartel 19:30 (kolmapäeval 05:00 UTC, Eestis 07:00).
Prantsuse Polüneesia – Markiisaarte hulka kuuluv Nuku Hiva saar, sõidetud 85 nm, 15 tundi, kokku 185 miili.
Varahommikul Tahuata saare juures kallas vihma, aga selleks et enne pimedat Nuku Hiva’le jõuda pidin liikuma hakkama enne päikesetõusu.
Valasin Vanale korraliku lonksu ja kuna saare varjus oli vaikne, siis sain rahulikult hommikusöögiga tegeleda.
Paari tunni pärast puhus mõnus küljetuul, mis pidas lõpuni.
Ei saanud kuidagi telefonidele pilti ette, lisaks mõnede toiduvarude täiendamisele, on vaja mingi telefon Nuku Hiva’lt saada. Vaevalt, et sim-kaardiga miskit juhtus.
Pealinna ette ankrualale jõudsin tund pärast päikeseloojangut ja veidi oli pingeline kohalike kalalaevade poide ning suure laeva jaoks paigaldatud hiiglasliku kollase mooringpoi asukohtade märkamisega taskulambi vihus.
Pärast ankru pidamises veendumist suundusin maale ja leidsin pizzarestoranist wifi, mis oli nii aeglane et vaid WhatsApp’i sõnumid liikusid.
Valmis kirjutatud blogi postitus jäi telefoni ootama.
Muigama ajas seekordne maaleminek – kaasas veidi sularaha, üks pangakaart ja tahvelarvuti. Kõik pakitud veekindlasse kotti. 🙂
Hommik osutus õhtust targemaks.
Juba ei teagi mitmedat korda võtsin ette telefonide toitenuppude mudimise.
Minu üle 7-aastane Sony võttis mingil hetkel järel laadijaga ja toitenuppu vajutades pildi ette!!!
Telefon töötas, nagu poleks vahepeal midagi juhtunudki 😲
Nüüd on jälle nett ja leidsin päevaks rendiauto Dacia Duster.
See jääb nüüd jupiks ajaks viimaseks maalapiks, kus on mõtet autot kasutada.
Võtsin ette teekonna saare teisele küljele, kus asub lennujaam.
Tegelikult panin ma ju juunis Markiidelt lahkudes siin jala maha, kui lennuk Nuku Hiva’l vahemaandumise tegi ning kõik välja aeti (vist tangiti).
Kõrgemal oli temperatuur 33 kraadi asemel 25, aga 40-kilomeetrine teekond edenes aeglaselt, sest tegemist oli mägiteede tõttu ainult serpentiinide läbimisega.
Aega läks veidi üle tunni ja jõudsingi tuttavasse kohta.
Oli küll sama “terminal”, kus veidi enam kui 8 kuud tagasi korraks olin.
Muidu korras ja puhta saare teedel oli veidi üllatav näha mingi aja tagant jälle sõnnikuhunnikuid.
On siin tõesti nii ükskõiksed ratsanikud?!
Paharettideks on hoopis metsikud hobused. Siin on lisaks kukkedele-kanadele siis ka hobused vabalt.
Longivad suvaliselt igal pool ringi ja söövad kõike rohelist, mis ette jääb.
Mujal maailmas rännates on mulle jäänud mulje, et igasugu looduse kunstiteoseid püütakse turismi vallas hoolega ära kasutada, rajad nendeni on tähistatud ning paljudes kohtades tuleb ka pilet lunastada.
Nuku Hiva’l asub selle piirkonna, Vaikse ookeani, kõrgeim juga – Vaipo.
Vist Havaii’l ning Uus-Meremaal on veel kõrgemad.
Minu üllatuseks ei viigi selleni ühtki rada ega ole paigaldatud ainsatki viita!
Aga on ju Google Maps.
Mööda radu jõudsin 270 meetri kaugusele, arvasin kuulvat vee kohinat. Edasi oli bambusdžungel nagu trellitatud sein.
Kogesin üsna ekstreemset taimestikust läbi pugemist ning mõnest järsemast kallakust ka alla libisemist, aga lõpuks porisena ning määrdunud riietes kohale jõudsin!! 👍
Tagasiteel avastasin kunagised matseete raiumisjäljed jõe ääres ja seda rada mööda pugedes (uusi bambusevarsi on aja jooksul peale kukkunud) jõudsin taas džungliteele.
Kes järgmisena soovib juga vaatama minna – küsige minu käest, annan juhtnöörid! 😎
Nüüd saabub blogisse vaikus, sest Markiisaartega olen saanud ühele poole ning mind ootab ees paari ööpäevane ülesõit Tuamotu saarestiku atollidele.