Hilja suur must gennaker sai ka ära nuusutada Atlandi tuule
Esmaspäev, 07.november 2022, Portugali kell 17:30 (17:30 UTC), Gibraltar’ist 430 miili läänes, sõidetud 2543 nm (A Coruna’st 520 nm, 96 tundi).
Ületasin oma non-stop purjetamise rekordi (senine oli double-handed 500 miili)! 😎.
Ja siia tuleb veel umbes 250 miili juurde!
Pühapäev oli selle lõigu kõige mõnusam päev – ilm oli enamuses päevast purjetamiseks sobiva tuulega.
3 tundi oli ka gennaker üleval 🙂
Õhtuks tuul jälle vaibus. Kasutasin seda ja madalat lainet ära ning tankisin kanistritest 60 liitrit diislit, varusse jäi veel 50.
Kui esmaspäeval algav vastutuul keskmise kiiruse väga alla viib ja ma hiljem purjega kaotatut tasa teha ei suuda, jääb mul kütusest puudu umbes 10 liitrit…
Tegin omale järjekordse filmiõhtu – seekord keerasin vinti veidi pessimistlikumasse suunda – “The Mercy”. Kurva lõpuga film 1968-69.a. toimunud GGR purjetamisvõistlusest ümber maakera. Tõsielul põhinev lugu sellest osavõtnud mehest, kes enne koju naasmist arvatavasti aru kaotas ning kadunuks jäi.
Hea et ma seda esmaspäeva õhtul ei vaadanud 😆
Öö hakuks oli tuul vastu keeranud ja ka samas suunas laine tekitanud. Vöörikajutis magamine meenutas pigem batuudil tukkumist, samal ajal teine kõrval hüppamas…
Ühe sõnaga: saabunud oli esmaspäev, mis oli mulle ette teada – tulemas tugevama vastutuulega.
Järjekordsed kiidusõnad ilmaennustajatele – perfektne! Täpselt nii nagu reedel “piltidelt-filmikestelt” paistis, nii ta ka päriselt tuli.
Kuna olin kodustele samuti öelnud, et esmaspäev võib tulla kehv ilm, siis näris sees soov endast mingi märk anda. Mul pole kaasas sat-telefoni või muud seesugust vidinat, mis saadaks teate suvalisest kohast maakeralt.
Aga mul on VHF-lainel mereraadio.
Hommikul sõitis üsna lähedalt mööda üks kaubalaev. Küsisin värsket ilmateadet ning pärast seda ka nende võimekust saata sõnumit oma laevalt. Vastuseks sain – negative…
Lõuna ajal töristasin vastikus vastalises ummiklaines 3-4 sõlmega ja jälgisin nägemisulatuses sõitvat tankerit. Juba valmistusin võtma mikrofoni…
Kui raadiost kõlas – sailing vessel Hilja, sailing vessel Hilja, here is motor vessel Joseph Wisdom.
Vau! Missugune kokkusattumus!
Tankerilt tunti huvi – kuidas mul läheb ja kas mul on kõik korras niisuguse kõrgusega laines. Vastasin, et kõik on korras ja küsisin värsket ilmaprognoosi.
Selle saanud, uurisin nendeltki sõnumi saatmise võimaluse kohta. Sain vastuseks, et e-mail’i saatmine on võimalik!
Lugesin veerimistabelit kasutades ette koduse e-mail’i aadressi ning palusin edastada sõnum purjejaht Hilja’lt – minu ning laevaga on kõik korras, magan hästi, arvatav saabumisaeg Madeira’le on kolmapäev.
Poolteist tundi huljem kuulsin tuttavat häält raadios kutsumas Hilja’t.
Tankerilt anti teada, et minu sõnum on kohale jõudnud ja nad on Eestist saanud vastu sõnumi tervitustega!!!
Pole võimalik kirjeldada minu rõõmu ja tänu tankeri meeskonnale!! See turgutas enesetunnet veel järgmiselgi päeval!