Kui jõudsin poolele teele Calais’-Dover’i kitsuseni, kadus viimane mobiililevi
Reede, 14.oktoober 2022, Inglismaa (UK) kell 19:00 (18:00 UTC), Oostende’st 36 miili loodes, Dover’ist 40 miili kirdes, sõidetud 1097 nm (Ijmunden’ist 126 nm, 23.5 tundi).
Üllatavalt kaugel maast leidis telefon veel levi, pea 100 km kaugusel rannikust! See oli küll 2G, ent WhatsApp’i sõnumid liikusid probleemivabalt. Väike võimalus, et mõni tugijaam on paigaldatud nafta- või gaasiplatvormile, sest neid ja tuulikuparke on siin ohtralt.
FM-raadio siia mõistagi ei levi, kuulan vanu CD-plaate 😆. Kirjutamise ajal lõugab Rammstein: “Reise, Reise, Seemann Reise…”. Täiesti teemasse ju!
Meri on väljasõidust alates olnud väga rahulik, mõned tunnid olen saanud sobiva tuulega (kuni 6 m/s) purjetada. Kui liikumiskiirus langeb alla 5 sõlme (vahepeal oli tuul 2,5), panen masina purjedele toeks. Hetkel 5,5 m/s, täpselt vastu, purjed koos. Hoovus ka vastu. Tuleb 3-4 tundi ära kannatada, kiirus 3-4. Enne sai koos hoovusega kihutada 7 sõlmega. Vesi on ümberringi nähtavalt sinakasrohelisem kui kodus.
Väljas 17 kraadi (öösel 14) sooja, kajutis 21 (lisaküte pole sees olnud pärast Rootsit, masina töösooja on piisavalt).
Olen teksade ja t-särgiga, vaid välja minnes panen jope peale.
Öösel magasin paar tundi. Kui pole erilisit rapsimist, siis hästi magatud öö järel väsimus väga ei kimbuta.
Esimest korda tuli reisi jooksul päeval tukk peale (pärast lõunasööki), lasin silma kinni umbes pooleteiseks tunniks.
Kella nelja ajal andis Dover’i rannavalve raadios edasi Mayday teade – mees üle parda. Minust 25 miili eespool Dover’ist idas, mingi Goodwin’i saar tundub seal olevat.
Mitu tundi on käinud päästeoperatsioon. Kõiki laevu piirkonnas kutsutakse üles vahti pidama ja inimesest vees teada andma. Momendil hämardub ja vist jätkatakse homme. Kui õigesti aru sain, siis leiti inimesteta purjekas.
Kuna hommikuks olin sellest kohast juba kaugel, siis ei tea, mis seal lõpuks sai.
Tuleb välja, et suur hulk aega pusimist telefon Suurbritannia võrku saada, osutub raisatud ajaks. Mäletan, justkui kunagi olen Euroopa paketiga Inglismaal netis olnud, aga võib-olla peale Brexit’it on nad siis Eesti võrguoperaatori jaoks samal tasemel Venemaa, Tadžikistan’i, Mehhiko ja Ghana’ga
No ei anna ma neile selle paari tunni eest seda raha 🙂
Postituse avaldamine jääb ootama sõbraliku EU-riigi Prantsusmaa mobiilvõrku.
PS! Ette ruttavalt – olen hetkel (pühapäev, 16.oktoober 2022, Prantsusmaa kell 11:00, 09:00 UTC) Cherbourg’ist 10 miili kaugusel ja hoian pöialt, et vastu pöörav hoovus lubaks mul ikkagi sadamasse sisse sõita. Siin on hoovused kõige jõhkramad: 3-5 sõlme.
Sain eile pealelõunal tugevnema hakanud tuulest enese jaoks korraliku tormi (võib-olla mõne jaoks just kiire sõiduilm 😉), kogu öö möuras.
Tuul (nii täpselt sihtpunktist, et anna või auhind) 13-15 m/s, maksimum 18, lained majakõrgused, eespuri umbes 5 ruutu lahti (sain üllatavalt hea kuju rullitava kohta, kui tõmbasin vastassoodi ka veidi pingesse, konnad ees), masin keskmiste pööretega ka toetamas. Vahepeal hoovus vastu, siis jälle toetamas.
Mul oli meeletu uni kahe viletsa unega öö järel, lisaks tormiga mässamisele. Leidsin kella ühe ajal piisavalt hea kursi, mida autopiloot suutis ilma laeva lainest pidevalt alla kukutamata hoida ja keerasin ennast magama. Umbes 5-6 ajal hommikul ilm lõpuks leebus. Aga täpsemalt edaspidi.