Tahiti

Avaleht > Blogi

Papeete Marina – ei mäletagi millal viimati vendrid välja panin ning sildumisotsad

Reede, 07.märts 2025, kell Tahiti’l 09:00 (19:00 UTC, Eestis 21:00).
Seltsisaarte hulka kuuluva Tahiti pealinn (ja kogu Prantsuse Polüneesia) Papeete, sõidetud Rangiroa’lt 205 nm, 39 tundi, kokku 1246 miili.

Vaid üht laeva nägin Tahiti poole liikudes – AIS’i andmetel Prantsuse sõjalaev

Rangiroa’ga sai läbi Tuamotu saarestik ja madalad atollid. Olen jõudnud Seltsisaartele. 🙂
Möödusin kaljustest Makatea ning Tetiaroa saartest, mis paistsid kutsuvalt – oli esiti plaan neid ka külastada.

Tahiti kaljune siluett paistis kaugele

Aga, et mitte ette rutata, siis alustan juttu Rangiroa’lt lahkumisel sekeldustest ankruga.
Märkasin ketti sisse tirides, et ankruhoidja on imelikult viltu…
Juba oli hilja!! Kahest ketti juhtivast rullikust, üks pudenes vette!! Nägin seda aeglaselt põhja poole vajumas ja teha polnud enam midagi. Ju oli rulliku üks polt juba enne kadunud ja teine siis nüüd…
Sedapuhku oli ankur käes, aga järgmine kord – puuduva rullikuta, pean arvatavasti oluliselt suuremat jõudu suutma rakendada keti sikutamiseks!

Riff’ide vahelt sisse jõudes ning paremale pöörates on ahtrist näha tööstussadam, mille kõrval Papeete Marina – üks kahest, kuhu saab purjekaga
Samas kohas avaneb vöörist vaade lennurajale – enne selle kollase poini jõudmist tuleb küsida luba möödumiseks VHF kanalil 12
Varsti pärast mind maanduski lennuk
Kohal – ankur peab ja kõrval oleks katamaraanide kombel võimalus kasutada ka mooringupoisid

“Õnneks” on Papeete selle piirkonna parimate võimalustega – leida varuosi. Selle meelsusega varem peatusi ei teinudki.
Lisaks on mul siin eesmärgiks saada lennujaamast kätte oma generaator ja maksuvabalt kütuse ostmiseks vaja minev dokument leida!

Uskumatu!! Ocean2000 nimelises poes oli täpselt sama rullik letis!
See ongi müstiline uks, mille avanedes täidab ametnik blanketi maksuvabastuseks
Dokument ise selline ja saabki terves riigis vaid siit ning paljud seda otsima ei hakkagi
9 kuud “mind oodanud” generaator
Teine purjekatele sobiv sadam on Taina Marina
Ei meenu, kas nõnda “ülerahvastatud” jullakaid olengi näinud
Vaevalt, et ankru ja ketivalik nii suur oleks, kui nõudlus puuduks – ju siis kulub, õigemini jääb põhja…

Tahiti on sama suur nagu Hiiumaa.
Hinnad kauplustes oluliselt soodsamad kui mujal Prantsuse Polüneesias, lisaks suurpoodide (Carrefour) allahindlused.
Siin on mõistlik varusid täiendada ning vajalikud parandused ära teha.

Siin ankrualal on küll vaikne, rahulik ja tasuta, aga maru pikk distants minu väikese kummikaga maale pääsemiseks

Ankruala asub lennuvälja taga, seega otse maale ei saa. Tuleb põristada kummipaadiga ühele või teisele poole – Papeete või Taina Marina’sse. Ühte on 3, teise 2 miili.
Teisel päeval tegi veidi tuult ning lainet samuti, mis muutis pisikese julla ning väikese mootoriga teekonna ebamugavaks.
Läksin Papeete Marina’sse küsima ja sain üllatavalt soodsa hinnaga kaheks ööpäevaks koha! 😎
Võtsin 24 tunniks rendiauto, et saar(t)ele ring peale teha ning ka proviant laeva tuua.

Papeete Notre-Dame kirik
Miskine idamaise hõnguga Kanti nimeline pühakoda
Ei puudu Papeete sugusest suurlinnast ka kodutud, magavad lihtsalt tänaval, miskipärast eriti hulgakesti kogunenud ühe pangamaja ukse ette
Inimesed naudivad veerõõme, kaugemal pead “täppidena”
Selle saare Fa’aruma’i 3 juga, see vist täpsemalt Vaimahuta (kõrgus 80 m) – väga lihtsalt leitav ning külastatav
Autoparklast viib jalgtee joani, arvatavasti seetõttu on ka rahvast palju
Tõesti ilus ning on mida vaadata
Vaade Väike-Tahiti’lt Suur-Tahiti’le
Väike-Tahiti servas on ka väike sadam, pigem vist kalapaatidele
Mingi kummaline kompositsioon olümpiarõngaste ning lainelauda hoidva neiu kujuga, pildile on jäänud ka rendi-Renault
Sellest kohast läks üle jõe väga ilus jalakäijate sild, aga kuhu siit edasi kõndida võiks – ei saanudki aru
N-ö kahe saare vahel – lahesopis on väga mõnus ankruala ja kaldal ka jahtidega tegelev ettevõte, sõidutee serva jäävas aias paistsid välja tõstetud purjekad
Decathlon’ist sain täiendust oma plätuvarule, uue pealambi ja sukeldumismaski, ka kalapüügividinaid – minu ostud “posti” otsas
Üks Carrefour asub väga lähedal Taina Marina’le
Pilt kärudest on tehtud sadamas – järelikult võivad purjetajad oma ostud siia kärutada
Veel jäi silma kaubanduskeskuse parklas pakirobot – Viljandi ettevõtte Cleveron kirjaga!
Väga hea “lisavarustus” õllepurgile – hoiab jahedana!
Päikeseloojangus paistab järgmine sihtkoht – Moorea, täpikestena eespool ankrul või poidel olevad jahid
Naistepäeval, 8.märtsil, pakuti selliseid kimpe

Veidi pilte laevadest.
Eks neid ole olnud näha igasuguseid, aga mõni on pannud haarama jäädvustamiseks telefoni järele.

Suurenda (vajuta pildile) – kroodikattel laeva nimi Temptation 🙂. Uku pallipurjeka nimekaim!
Ka selle katamaraani pilti tuleb suurendada, siis näeb “mõõtkavana” inimest pardal kõndimas
No ja see on veel suurem, ma polegi vist kahemastilist katamaraani varem näinud
Aga leidub hulganisti ankrualadel ka sääraseid risusid, mis enamasti on lindude poolt asustatud ja täis s…tud

Mõned omamoodi “keelevembud” 😆
Eks need naljakad on vaid eestlasele ja vähe usutav, et piltidele jäänud alused meile jõuavad.

Eeee… no tegelikult on see ikka VASEM…. Kui kroodikattelt ning ahtrilt sama kirja lugeda, siis võib aimata, et teisel ujukil on õigesti kirjas… No muidugi – selline tore nimi on laevale pandud!
Aga selle nimega on kuidagi….. lollisti läinud
Ma ei süvenenud, mis põhjusel linnaliinibussidel on kiri – TERE TAHITI
Pärnu inimestel tuleb vist tuttav ette!
Proovi lugeda rahvusvaheliselt kirjutatud Information kõrvalt sama kohalikus keeles…

Ankru hoidja on jälle korras, sadamast said olematu summa eest mageveevarud täiendust, järgmisel hommikul tank ja kanistrid kütust täis ning seejärel võib asuda edasisele teekonnale, esmalt mõnetunnisele sõidule Moorea saarele!

Viimased postitused

Saa teavitusi, kui Hilja postitab