Neljapäev, 06.oktoober 2022, Rootsi kell 17:00 (15:00 UTC), Ystad Rootsis.
Päeva keskel vaibus tuul sadamas 7-9 m/s ja hakkasin juba tegema plaane ära sõiduks peale lõunat. Esimene nördimus tekkis, kui sadamast öeldi, et eile ära makstud kahe päeva tasust teist tagasi ei saa, kuna pool tundi varem ehk kell 1 hakkas uus päev. See oli justkui mingi märk, sest napilt pool tundi hiljem tehti tuulekraan lahti – sadamas stabiilselt 17.
Läksin linnaga tutvuma. Mind üllatas, et oma elektritõuksiga olin AINUS selles linnas nimetatud sõiduvahendiga! Samuti mitte ühtegi sellist rendikat. Ei vaevunud ka guugeldama, kas mõnede Taani linnadega sarnaselt, on need siin ära keelatud või kesklinna munakiviteed ei mõju soodustavalt.
Enamus vist teab, et Rootsi toidupoes müüakse kuni 3,5 protsendi alkoholi sisaldusega jooke. Ma jäin ka enda poolt välja valitud lihatoodetega (sylt 😉 ja pizzakate) kangete jookide juures seisma, aga kuna laevas on kesvamärja varusid piisavalt, siis kõndisin seekord ilma Pripps Bla-ta kassasse.
Täiesti kogemata sattusin ka piirkonna ainsa (järgmine asub umbes 15 km kaugusel) kangete jookide poe Systembolaget (kes ei tea – nagu soomes Alko, müüakse siin samuti vaid riigi poolt kontrollitud kauplustes) juurde. Arusaadavalt on sellise süsteemi üks idee püüda hoida inimesi eemal vägijookidest. Ystad’is on veel vinti juurde keeratud – pood asub vanalinnas, munakivi-tänava ääres, kuhu tulemiseks peab jupp maad eemale auto parklasse jätma ja jalutama.
Enamus võib-olla ei tea, mis on Rootsis A-traktor. See on üldjuhul autost ringi ehitatud sõiduk, tavaliselt noortele. Lihtsamalt öeldes piiratakse auto sõidukiirus kuni 30 km/h ja taha paigaldatakse aeglase liikuri märk. Sellega võib sõita vähemalt 15-aastane mopeedi juhilubadega.
Ma pole vist ammu Rootsis käinud, aga tänaseks on ka Porsche Cayenne piisavalt vana, et teenager’itele ringi ehitada 😆