Kanal

Avaleht > Blogi

Suured laevad, väiksed laevad, üleveopraamid
Pühapäev, 09.oktoober 2022, Saksa kell 23:20 (21:20 UTC), Brunsbüttel, sõidetud 742 nm (kanalis 55 nm).
Ma olen aastal 2019 sõitnud läbi Rootsis Göta kanali ja sellega koos Trollhättan’i (seal sõidavad samuti suured kaubalaevad, on ka tööstuslik). Võib-olla seetõttu polnud minul erilist üllatusmomenti. Kanali elamuse mõttes on Göta kindlasti esikohal.
Kiel’i kanali puhul on tegemist ikkagi magistraal-teega. Siin tehakse tööd – teenitakse raha ja liigutatakse kaupu. Purjekad või muud hobisõitjad on niiii kõrvalised.
Ainuke normaalne ja tõsiseltvõetav peatus, kui teha kanal mitmepäevase retkena, on Rendsburg. See-eest väga ilus ja paljude kaikohtadega.

Mis siis, et 16-meetrisele mastile on ruumi rohkem kui kaks kõrgust, ikkagi on tunne (eriti pimedas) – kas mahub 🙂

Kahe esimese tunniga on nähtud mõni 40-meetri kõrgustest sildadest, kümmekond kaubalaev-kolli, auto-üleveo-praam, kanali kallastel jalutavatele või jalgratastel kulgevatele inimestele lehvitatud. Ongi kanali elamus käes. Võiks järgmise turismiatraktsiooni juurde suunduda 🙂

Kanalis eriti ei laineta
Kanalis on keelatud liikuda purjedega ja öösel. Teise reegli rikkumise pärast – palun vabandust…

Osaliselt inimese loodud Kiel’i veetee teise otsa, Brunsbüttel’isse, tuleb sõita 52 miili ehk umbes 10 tundi.
Kuna keegi mind ei takistanud ja mina teistele ka tüli ei teinud – siis vaatamata liikuda lubatud päevavalguse hämardumisele, jätkasin pimedas liikumist ja jõudsin enne keskööd lüüsini, mis avab tee Elbe jõele.

Saa teavitusi, kui Hilja postitab