Hilja navigaatori laud
Teisipäev, 04.oktoober 2022, Rootsi aeg kell 09:00 (07:00 UTC), mõned miilid Öland’i lõunatipust idas, sõidetud 272 nm.
Öö oli – ütleme nii, et huvitav…
Uni oli nii pealetükkiv, et sõitsingi kogu öö umbes 10-ruuduse (ruutmeetrise) fokaga ja 2-meetriste lainetega stabiilselt 5-6 sõlmega. Kiirus polnud just sama mis päeval, aga stabiilne laev lasi magada.
Hommikul vajus tuul 14 meetri pealt 10-le. Lasin foka lahti ja krooti ka 4-5 ruutu.
Gotlandi külje all tegi õhtul üks kaubalaev napikat eest läbi sõiduga. Mul närv ei pidanud vastu, küsisin kas nad näevad mind. Vastasid et ikka näevad 🙂
AIS on üli-mega hea asi! Ma ise tean seda muidugi juba ammu, aga kiidan alati ka teistele.
Hilja AIS on ühendatud läbi splitteri masti tipus VHF-i antenniga. Läänemerel oli vaid 6-tunnine leviauk!
Ma hindan kõrgelt MT (MarineTraffic), kuna selle pealt saavad kodused väga hea autonoomselt edastatud asukoha.
Praegu pole vist MT vabatahtliku kaldajaam piisavalt lähedal ja Hilja on aktiivne Sat-Ais’ina. Seda vist edastakse suurte laevade (nemad saavad minu info vhf-i teel) Ais’i kaudu. Pole täpsemalt uurinud, kas on ka nii.
Olen siinkandis vist ainuke purjekas (vähemalt Ais’iga) ja tean täpselt, et see on praegu mu asukoht.