Hilja on Banks’i Ă”lle pudelisuust veeeeidi vasakul đ
PĂ€ev pĂ€rast Atlandi ĂŒletust, kodu poole suunduvale lennule minekust vĂ”iks terve novelli kirjutada. MĂ”istagi on saarel ĂŒsna pisike lennujaam ning ma polnud kĂ”ige varasem kohale jĂ”udja đ
Ănneks juhiti juba security’s tĂ€helepanu sellele, et lend vĂ€ljub 30 minuti pĂ€rast ning mind “konvojeeriti” teistest ootajatest mööda – vĂ€ravate alasse!
Uhhh!! Peaksin peale saama, mis siis et tablool ilutseb kiri – lend suunal “Trinidad Tobago”. Mu piletil “London”…
Uurisin teiste samas paigas seisjate kÀest, kas keegi lendab Londoni suunal ja sÀttisin ennast nende sekka.
Kaks tundi pĂ€rast piletile trĂŒkitud vĂ€ljalennu aega, sĂ”itis ette buss ja meid sĂ”idutati “heinamaa” tagumisse serva, kus seisis TUI-kirjades lennuk ning trepist ĂŒles minnes avastasin end ĂŒsna esimeste seas lennukisse sisenemas!
Ma olen omast meelest palju kordi lennanud ja ka vĂ€iksematest kohtadest – sellist teadmatust ning info puudust kogesin kĂŒll esmakordselt!
04.mÀrts 2023
Tagasi saarel!
Esimene mure oli selgeks teha tÔsiasi, et Àralennule kiirustades pudenes kohaliku sim-kaardiga teine telefon vististi rendiauto istme alla!
VĂ”tsin samast firmast jĂ€lle paariks pĂ€evaks auto ning Ă”nneks olid nad leidnud ka kaotatud mobiili đ
St. Charles Marina’st tuli ruttu jalga lasta, sest 75.- USD / pĂ€ev (esiti sain ekslikult aru, et BBD) oli VĂGA kĂ”rge tasu liikumatu betoonkai ÀÀres seismise eest!
Barbadose dollar on vĂ€hem kui pool USA dollarist, kuid sadam arveldas “valgenahalisega” ainult “rohelises” rahas đą
Samas oli sadamas vĂ€ga mugav teha sisse- ning hiljem ka vĂ€ljaklaarimise protseduurid ning nende eest lisatasu ei kĂŒsitud!
Barbados on tuntud rummi poolest – ka Eestist vĂ”ib osta Mount Bay vĂ”i Plantation kirjadega pudeleid.
Need on tĂ”esti selle saare peal toodetud, kuid enesele ĂŒllatuseks sain teada, et lisaks turismile on oluliseks sissetuleku allikaks ka hobuste kasvatus ning seetĂ”ttu ka POLO nimeline mĂ€ng!
Barbados on saar, kus kĂ”ik on kallis (no kulukas đ)!
Mage vesi maksab palju, autorent on 70.- USD ööpĂ€ev, sim-kaart $ 30.- jne…
Mul on Eestis vĂ€lja antud juhiloa alusel, olemas ka rahvusvaheline juhiluba (Viini ja Genfi konventsiooni kohane). Kes rohkem reisinud on ja erinevates riikides autot rentinud – need teavad, et viimasel ajal pole enam kĂŒsimusi ka USA-s vĂ”i Jaapanis meie juhiloa sobivuses.
Mulle ĂŒllatuseks – ei olnud mainitud linnade nimedega tituleeritud dokumentidega “ĂŒhinenud” Kariibi saarte riigid.
Selle tÔttu tuli igal saarel lunastada juhiluba!
“Ănneks” raha eest! Barbados’el 20.- USD. Kehtib 3 kuud.
Bridgetown’i ankrualal (peale St. Charles’i rohkem jahisadamaid saarel pole) oli vahva nĂ€ha mööda ujuvaid 30-40 cm lĂ€bimÔÔduse kilbiga merekilpkonni vĂ”i ankrus olevate jahtide vahel peremeeste poolt ujutatavaid (sĂŒgavus 4-6 meetrit) puristavaid hobuseid.