Merevärav sadamasse
Esmaspäev, 17.oktoober 2022, Prantsusmaa kell 14:00 (13:00 UTC), Cherbourg, sõidetud 1300 nm.
Ühe geograafilise joone ületasin laupäeva õhtul – Greenwich’i ehk nullmeridiaani.
GPS näitas kell 17:11 UTC (ongi Greenwichi aeg 😉, mida merel kasutatakse, Eestis suveajal + 3 tundi) koordinaatideks N 50º 12.607′ ja E/W 0º 0.000′
Seega olen ma nüüd koduse idapoolkera asemel läänepoolkeral.
Avastasin, et Imre Aljas (tegi n-ö pallitiiru pea kümme aastat tagasi, suhtleme WhatsApp’is) on hilja.ee olemasolu avaldanud Eesti purjetajate FB-lehel. Sinna kommentaare pole mõtet kirjutada, sest selle keskkonna kasutaja ma pole, vahest avalikku infot loen.
On kellelgi mingeid küsimusi või tähelepanekuid, kirjutage mulle otse. Kui tundub, et võib olla rohkemaid huvitav teema, siis kommenteerin siin.
Sadamasse sisse sõites jäi silma vaba punkerdamiskai, panin paagi jälle täis – 2/3 Ijmunden’i küttest oli ära kasutatud. Siin hind 1,98 € (prantsuskeelsest sildist jäi mulje, et riigi dotatsioon on asjasse segatud).
Panin laeva silma jäänud vabale kaikohale, ent esmaspäeva hommikul sadamakontori avamisel kästi kohe külaliskaisse (koht 22,50 €, sisaldab dušši ja elektri kasutamist) viia . Mulle sobis, sest algsel kohal oli maavooluga mingi segadus. Esmalt hakkas põlema polaarsuse häire – faas valel soonel. Sellele on lihtne lahendus. Probleem tekkis radiaatori järgi ühendamisel – lõi kohe kaitsme välja. Arvasin juba, et tormiga “peksa saanud” soojaandja on lepingu lõpetanud. Mul oli laeva ja riiete kuivatamiseks soojendust väga vaja.
Lahendus saabuski teise kaikoha peal. Faas õige, radiaator töötab – vualaaa!!